Webinar: Hoe haal je het meeste uit #GivingTuesday

Kaart niet beschikbaar

Datum/Tijd
Date(s) - 26/10/2021
11:00 - 12:30

Categorieën


GivingTuesday* komt eraan! Is jouw organisatie klaar voor 30 november? En maak je al optimaal gebruik van GivingTuesday om de missie van uw organisaties onder de aandacht te brengen en juist de vrijgevigheid aan het einde van het jaar te stimuleren? Samen met de Resource Alliance, presenteert Salesforce een webinar waarin  GivingTuesday onder de loep genomen wordt. Je hoort ervaringen en succesverhalen van o.a. Stichting Kolewa. En natuurlijk van organisaties en softwarebedrijven in de non-profitsector.

Sprekers zijn Theo Hesen, Monique Spaan, Syta Plantinga en Clara Waardenburg; gastvrouw is Andrea Goezinne.

Andrea Goezinne is product marketing manager EMEA bij Salesforce.org en heeft de afgelopen 10 jaar met honderden non-profitorganisaties gewerkt om hun fondsenwerving te vergroten. Ze begon in de sector als redactie assistent bij de non-profit Quarterly en vervolgde haar carrière in innovatie voor individuele donaties, waarbij ze werkte voor goede doelen, maar ook bureaus en verschillende peer-to-peer en online platforms in Europa. Ze gelooft sterk in het belang van individuele donateurs en pleit voor het verkrijgen van een diepgaand begrip van donoren.

Theo Hesen is, samen met Jordan van Bergen, initiatiefnemer van Giving Tuesday in Nederland. Theo zet zich al bijna 50 jaar in voor maatschappelijke organisaties en goede doelen. Als vrijwilliger, als marketeer, fondsenwerver en communicatiemanager. Lokaal, nationaal en internationaal. De plaatselijke natuurorganisatie, landelijke organisaties op het gebied van natuur en milieu, mensenrechten en gezondheid, internationaal voor legacy-campagnes. Theo zegt: “Goed doen is goed voor een ander, het is ook goed voor jezelf. Solidariteit met mensen in grote en kleine nood maakt die mensen gelukkiger en jouzelf ook”.

Monique Spaan van Aletta Jacobs Fonds/Stichting Atria is Senior Fondsenwerver bij het Aletta Jacobs Fonds en Atria, Kennisinstituut voor Emancipatie en Vrouwengeschiedenis. Zij is verantwoordelijk voor de fondsenwerving op het gebied van donateurs, nalatenschappenwerving en adviseur voor aanvragen bij vermogensfondsen. Zij komt met een bak aan ervaring onder andere als fondsenwerver voor de VPRO, IVN Natuureducatie en Natuur & Milieu.

Syta Plantinga, oprichtster en voorzitter van de Kolewa Stichting en de Pembina Stichting. Daarnaast heeft Syta een indonesch goed doel in het leven geroepen, Yayasan Kolewa Harapan. Ze is geboren in Hilversum, opgegroeid in Paterswolde en de laatste twaalf jaar pendelend tussen Alphen a/d Rijn en Bali. Vijfentwintig jaar geleden zette Syta haar organisatie-talent, creativiteit en sociale vaardigheden in voor haar bedrijf Syta Promotions. Daar werden jaarplannen met succes omgezet in promotionele activiteiten en reclamecampagnes. De start van de Kolewa Stichting komt direct uit haar hart en vanaf 2009 is ze actief in de wereld van goede doelen. Haar bedrijfservaring komt daarbij goed van pas. Al ruim 12 jaar zet de stichting zich in voor kinderen met een (medische hulpvraag). Stichting Kolewa (NL) werft en koppelt terug, counterpart Yayasan Kolewa voert de projecten uit. Syta is de “linking pin” tussen deze twee mooie organisaties.

Clara Waardenburg, secretaris, Stichting Kolewa. Toen Clara met stichting Kolewa in contact kwam werkte ze als GZ-psycholoog. Ze heeft een eigen praktijk in de jeugdzorg in Utrecht met kinderen met communicatieve beperkingen en jonge kinderen met emotionele problemen. Ze werd enorm geraakt door de beperkte mogelijkheden op Bali voor deze kinderen wanneer de ouders geen financiële middelen hebben. Sinds 2012 is Clara actief meewerkend bestuurslid van stichting Kolewa en houd zij zich bezig met fondsenwerving en het enthousiasmeren van studenten en vrijwilligers. Samen met de andere enthousiaste bestuursleden heft Clara al veel voor elkaar weten te krijgen!

Meer informatie/aanmelden: Hoe haal je het meeste uit Giving Tuesday

 

* Giving Tuesday is de dag van vrijgevigheid en vooral geven aan een goed doel. Dit als tegenwicht voor de enorme vercommercialisering van Black Friday en Cyber Monday.