Na ‘koopgekte’ doet Nederland goed tijdens GivingTuesday

Na 300 miljoen extra omzet voor het bedrijfsleven in Nederland, gemeld door Betaalvereniging Nederland, tijdens Black Friday is GivingTuesday een dag voor bedrijven, goede doelen en individuen om principieel goed te doen en zich in te zetten voor een ander. Dit jaar is #GivingTuesday op 29 november. 

Over de hele wereld zullen miljoenen mensen vrijgevig zijn door hun stem te laten horen of tijd, geld en goederen te doneren aan lokale gemeenschappen en doelen waar ze om geven. Ook in Nederland. Van Vattenfall tot Stichting Kolewa. Van TOP Oss tot Nieuwe Generatie Brasil. Van Vicki Brownhuis tot Mama & Me Oeganda. Allemaal doen ze mee aan deze internationale geefdag. Zij allen vragen aandacht voor goeddoen. Of zetten zich in voor een goed doel. Op allerlei manieren.

“Sinds vier jaar geven we in Nederland aandacht aan deze speciale “doe goed-dag” en we zien dat er elk jaar meer initiatieven bij komen.” zegt Shelly Dassen, woordvoerder van GivingTuesday Nederland, “Als beweging willen we alle kleine en grote acties een podium geven en vele mensen inspireren om mee te doen. Ondanks de verschillende crisissen in Nederland organiseren vele mensen ook dit jaar weer tientallen liefdadigheidsacties die, tegen alle maatschappelijke tweespalt in, getuigen van empathie, hoop en liefdadigheid van mensen onderling. Met de slogan ‘Samen meer goed doen’ en de hashtag #GivingTuesday roepen we iedereen op iets goeds te doen voor een ander voor, tijdens of na 29 november 2022”, aldus Shelly Dassen.

Bron: GivingTuesdayNL