Virtuele sponsoractie ‘Walk with Kumbatio’ goed gelopen

Mijlpalen zijn er om gevierd te worden. Jubileums bij particuliere initiatieven zijn daar geen uitzondering op. Maar hoe vier je je 10-jarig bestaan tijdens een coronapandemie? Stichting Kumbatio bedacht een bijzondere sponsorloop: Walk with Kumbatio. Deze virtuele sponsoractie bracht meer op dan verwacht. Yvette Boltze: ‘Na een eerste keer zo’n grote sponsoractiviteit op te hebben gezet, mogen we als team bijzonder trots zijn op al onze deelnemers en sponsoren!’

Stichting Kumbatio zet zich al tien jaar in om Keniaanse kinderen een betere toekomst te geven. Oprichter en voorzitter Yvette Boltze: ‘We zijn tien jaar geleden opgericht om kinderen die na traumatische ervaringen in een tehuis zitten te begeleiden naar onderwijs en terugkeer in de maatschappij. In het verleden organiseerden we sponsordiners in Den Bosch, de laatste in 2016. In ons jubileumjaar wilde ik, als wielrenster, een sportieve sponsoractiviteit organiseren. Liefst een dag, met een startmoment en een slotfeestje, maar dat werd ‘m niet vanwege corona.’

Virtuele sponsorreis
De Walk with Kumbatia was een virtuele sponsorreis naar Kenia. Doel van de actie was om € 10.000 in te zamelen voor onderwijs en voedsel voor 22 kinderen in Thika door lopend of fietsend virtueel 10.000 kilometer af te leggen. Dat is ongeveer de afstand van Nederland naar Kenia. Zo’n 40 deelnemers deden tussen 10 augustus en 10 september mee door op eigen gelegenheid een bepaalde afstand wandelend, lopend of fietsend af te leggen. In Nederland. Op een wereldkaart werden de afstanden opgeteld en genoteerd. Het aantal kilometers naar Kenia werd gehaald. Uiteindelijk werd zelfs € 14.727 opgehaald.

Bron(nen): Lean Hodselmans/Dtv NieuwsPaul Roovers/AD
Foto: Stichting Kumbatio (Kumbatio is lid van Partin)