Xapti en Partin publiceren ‘toolkit e-mail marketing voor kleine goede doelen’

Regelmatige en goede communicatie met de betrokkenen bij fondsenwervende organisaties is van groot belang. Voor het draagvlak, voor fondsenwerving en voor werving van vrijwilligers. Het versturen van een e-mail nieuwsbrief blijft daartoe een goede manier. Xapti maakte voor Partin een ‘starters guide’ met de do’s and dont’s van e-mailmarketing. Met de tien tips om bestaande en nieuwe relaties te benaderen bespaar je tijd en geld.

E-mailmarketing is erop gericht om bij nieuwe en bestaande relaties iets onder de aandacht te brengen. Dat kan een donatieverzoek zijn, maar ook een uitnodiging voor deelname aan een event of bijeenkomst. Of een update met nieuwtjes. Of misschien wel gewoon een bedankje, een welkomstbericht of een felicitatie. Een goed plan voor de start van e-mailmarketing is een eerste tip.

In de toolkit worden nog negen andere tips gegeven. Tips om bestaande en nieuwe relaties te vragen om een donatie, uit te nodigen voor een bijeenkomst of om iets anders onder de aandacht te brengen.

Ga direct naar de toolkit E-mail Marketing.

Er zijn nog heel veel meer toolkits. Die zijn allemaal in te zien op deze site: kleinegoededoelen.nl/toolkits. De toolkits zijn een initiatief van Partin. Dé brancheorganisatie voor kleine goede doelen.

Xapti is een Nederlands IT bedrijf dat zich puur richt op de non-profit markt. Xapti is partner van Partin.